Beste klanten,
We kunnen als bank- en zakenkantoor nooit genoeg benadrukken om goed op te letten met uw bankgegevens op het internet. De laatste tijd merken we opnieuw een stijging in het aantal meldingen van fraude en phishing binnen ons kantoor.
Hieronder vindt u alvast enkele tips:
Klik niet zomaar op advertenties en linken naar onbekende websites
Doe geen (interessante) transacties op onbekende websites. Weet dat ’te interessante’ transacties niet bestaan.
Geef NOOIT uw betaalgegevens door aan onbekenden
Indien u toch het slachtoffer bent geworden van fraude en/of phishing. Handel dan zo snel mogelijk via onderstaande stappenplan:
1. Bel naar het Crelan Customer Care Team 02 558 78 88 + Mail naar phishing@crelan.be
2. Bel Card Stop 078 170 170
3. Verwittig ons kantoor 09 377 23 40 of eeklo.stationsstraat@crelan.be
4. Controleer zelf uw limieten, abonnementen en verdachte transacties. Maak een overzicht en bezorg dit aan ons kantoor.
Gelieve dit bericht met aandacht te lezen. Wij kunnen veel maar niet alles, vandaar dat wij liever voorkomen dan genezen.
U vindt deze info ook op uw My Crelan en in uw Crelan Mobile App.
https://www.crelan.be/…/eerste-hulp-bij-phishing-en…
Ook niet Crelan-klanten vinden deze informatie op de website van hun bank of in de app.
Het team van
Crelan-Clincke & Contact Groep